کران هایی برای تابعک های خطی روی مجموعه های محدب

پایان نامه
چکیده

یکی از مباحث مهم در آنالیز تابعی فضاهای برداری توپولوژیکی هستند, مخروط یک توسیع فضای برداری است. یکی از ساختارهای ریاضی با وجود اینکه به ساختارهای فضای برداری نزدیک هستند اما تفاضل آنها و یا ضرب عددی آن اعضا با اعداد نامنفی امکانپذیر نیست به عنوان مثال می توان به دسته مشخصی از توابع اشاره کرد که مقادیر نامتناهی می گیرند. نظریه مخروط ها شامل بسیاری از این ساختارها است. مطالعه این ساختارها به دلیل نزدیکی که با فضاهای برداری توپولوژیکی موضعاً محدب دارند به نظریه دوگان, شامل قضایای شبه هان-باناخ و خواص جداسازی منتهی می شود. در فصل 1 اشاره مختصری به مفهوم مخروط و ویژگی های آن میکنیم در فصل 2 کران هایی از بالا یا پایین برای تابعک های خطی که بین دو تابعک زیرخطی و زبرخطی قرار گرفته اند بررسی می کنیم و در فصل 3 چند مثال برای آنها ارائه می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

برنامه ریزی درجه دوم محدب تعمیم یافته برای حل دستگاه های خطی فازی

دستگاه معادلات خطی، یکی از مهمترین ابزارهای مدلسازی پدیده های دنیای واقعی است. اما از آنجاییکه پدیده های دنیای واقعی همواره با عدم قطعیت همراه هستند، لذا حل دستگاه معادلات خطی فازی از اهمیت بسزایی برخوردار می‌شود. یکی از روش های متداول و پر کاربرد برای یافتن جواب‌های دقیق و تقریبی یک دستگاه معادلات خطی فازی، استفاده از روش کمترین مربعات است. در این روش، با انتخاب یک متر دلخواه و حل یک مساله برن...

متن کامل

شرط تحلیلی و نامساویهای دیفرانسیل برای مجموعه های محدب خطی و محدب خطی ضعیف در cn

این رساله در سه فصل تحت عناوین مجموعه های محدب و شبه محدب ، مجموعه ها-m محدب خطی و محدب خطی ، محدب خطی ضعیف و ارتباط آن با محدب خطی و شبه محدب تنظیم شده است .

15 صفحه اول

کران هایی برای کدها روی حلقه های فروبنیوس متناهی

کران برنامه ریزی خطی در نظریه ی کلاسیک کدگذاری یکی از قویترین کران ها برای کدهای خطی و غیرخطی است. این پایان نامه به بررسی کران برنامه ریزی خطی برای کدها ی روی میدان های متناهی با استفاده از ابزار طرح های شرکت پذیر می پردازد و در ادامه کران برنامه ریزی خطی را برای کدهای روی حلقه های فروبنیوس متناهی بیان کرده و آن را بررسی می کند.

15 صفحه اول

کمینه سازی تابعک های محدب روی عملگرهای قاب

چکیده: در این پایان نامه تابعک های محدب را روی مجموعه متناهی از بردارها در فضای هیلبرت با بعد متناهی در نظر گرفته و با بیان مفهوم تابع پتانسیل بندتو- فیکوس مسائل آشفتگی روی عملگرهای قاب و روش های مهادینگی نشان می دهیم تحت چه شرایطی یک قاب تنگ کمینه کننده سراسری و یک کمینه کننده سراسری قاب تنگ خواهد شد. همچنین شرایطی را بررسی می کنیم که تحت آن شرایط کمینه کننده موضعی می تواند یک قاب تنگ و در ن...

بهبودهایی از نامساوی های توابع محدب هندسی برای عملگرها

در این مقاله، تظریفی از تابع محدب هندسی ارائه که به کمک آن چندین نامساوی شناخته شده از توابع محدب هندسی بهبود داده شده‌ است. در پایان نیز نامساوی‌های بدست آمده برای توابع محدب هندسی عملگری توسیع داده شده است. نیز نامساوی‌های بدست آمده برای توابع محدب هندسی عملگری توسیع داده شده است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023